Lauantai aamupäivää! Oli vissiin sitten melkoiset bileet eilen täällä, kun niin päätä jomotti aamusta - soijaa pukkas - kurkku karheena ja aamupuuro ei maistunut :D Tänään mä aion bilettää vähän hillitymmin, ettei sunnuntai menisi ihan keturoilleen!

Puputiputus  näkyi hetimiten veriarvoissa, joka on siis aivan normaalia ja ei huolestuttavaa: HB 132 / Leukkarit 6.9 / Trombosyytit 125 / Neutrofiilit 6.85 ja CRP 67. Tulehdusarvo nousi kuumeen takia - luonnollinen reaktio. Kuume laski hienosti yön aikana ja olikin aamumittauksessa enää 36.2.

Mä tuossa aamusta hyppäsin stepperin kyytiin ja verkkokalvoille ilmestyi näky Rocky leffasta, kun Rocky Balboa juoksi niitä rappusia, tän päivän teema videolinkki siis sen mukainen, Survivor - Eye of the Tiger.

http://www.youtube.com/watch?v=btPJPFnesV4

En taida tänään jaksaa muuten jumppailla, ellei nyt sitten ihan pakottava tarve iske ennen kolmea. Mä olen kirjoitellut siitä helikopterista, niin eilen mulle selvisi - tosiaankin laskeutumispaikka on tässä kerrosta ylempänä katolla ja pääsääntöisesti kyseessä on aina jonkinmoinen hätä. Siksi siis saan siitä äänestä ja valoista puristavan tunteen...

Tällä osastolla on muuten 13 sviittiä. Nyt on käytössä muistaakseni 12 huonetta. Suurin osa meistä potilaista on kantasoluja täältä hakemassa, yksi (taas muistaakseni) kuntouksessa ja yksi joutunut palaamaan komplikaatioden vuoksi hoidettavaksi. Eilen aamupäivällä mun naapuri sai kantasolusiirron <3 Hoitaja, kun tästä juurikin oli menossa sinne, toivotin onnea ja menestystä - hän lupasi viedä terveiset. Onhan tämä aika villiä, kun tiedostaa, että on muitakin potilaita  mutta heitä ei vaan näe :) Ei olla päiväsalissa kaffella tai tellua katselemassa. Kävin tsekkaa yks ehtoo sen tän osaston / sairaalan sisäisen chatin - eihän siellä ketään ollut. No, katsotaan joku toinen kerta. Täytyykin alkaa tehdä mielikuvitusharjoituksia näistä tovereista täällä :) Aika on mennyt kyllä oikeesti aivan kuin iltamissa. Mulla ei ole kertaakaan tullut vielä tässä vajaassa viikossa ahdistusta, että ACDC:n pitäisi päästä johonkin :D No, tiedän se on ADHD! Tässä on sen verran trafiikkia hela tiden ja viehän nämä mun tohinani myös aikaa.

Tänään ajattelin tehdä mielikuvitusmatkan, ehkäpä eräänlaisen meditaation kautta, Thaimaaseen. Kaverit Ruotsista, Pelle ja Wan ovat toisessa kodissaan Thaimaassa ja Pelle oli jakanut facessa yhden ihanan mielikuvia ruokkivan kuvan, jota aion nyt lainata tässä teillekin. Andy kerro Pellelle, kun tänään viestitte, että törkeesti lainasin hänen kuvansa :P Minähän olen nähnyt unia Thaikkulandiasta, että olen uimassa ihanan turkoosin kirkkaassa meressä ja kalat uivat jalkojeni välistä - nyt tämä kuva verkkokalvoilla sukellan mereen ja annan veden helliä ihoa ja ihastelen kaikkia tuhansia monivärisiä erilaisia fisuja <3

Näissä tunnelmissa, ihanaa lauantaina kaikille. Lämpöö, valoo ja rakkautta <3

IMG_0151.jpg