Päivää Ihmiset! Mä olen ollut tänään jo hereillä kuudesta lähtien, mutta tänään on ollut ihme touhupäivä - suihkuu, rasvausta, letkujen ja katetritarran vaihtoo ja sellaista. Aamuyöstä se vellova pahoinvointi alkoi jo rassata mua ihan hitokseen, pyysin sitten lääkettä siihen ja otinkin aamupalalla puolikkaan pilsun. Olen syönyt tänään jo riisipuuroa ja maissikuorrutettua broiskua kera kermaperunoiden. Kohta ne kiikuttakin jo ip-kaffet ja kanelipullan.

Lämpöö ei ole ja CRP enää 17 / HB 104 / Leuk 0.3 / Tromb 40 ja neutrofiilejä ei enää edes mitata. Olo on suht ok ja on täällä kaiken muun hösselin lisäksi vähän jumpattukin... Lopussa todistusaineistoa :P

WP_20141129_001.jpg

Aloin tässä kahvitellessa miettimään tätä minulle suotua ihmettä - vain yhtä kudostyypiltään sopivaa rekisteriluovuttajaa <3 Niin onhan tämä oikeasti IHMEIDEN IHME!

Lukuina - kun Suomessa tällä hetkellä rekisterissä on yli 20  000 luovuttajaehdokasta, joista noin 500 on luovuttanut luuydintä tai veren kantasoluja. Kantasoluja tarvitsevalle potilaalle etsitään sopivaa luovuttajaa ensisijaisesti hänen omasta perhepiiristään. Toissijainen haku tehdään kotimaisesta Kantasolurekisteristä. Viime kädessä käytettävissä on kymmeniä ulkomaisia luovuttajarekisterejä. Tällä tavoin on mahdollista löytää kudostyypiltään yhteensopiva luovuttaja periaatteessa 19 miljoonan vapaaehtoisen luovuttajaehdokkaan joukosta. Vastaavasti ulkomaalaiselle potilaalle voidaan löytää sopiva luovuttaja Suomesta. Noin kolmannes suomalaisista potilaista saa siirteen kotimaiselta luovuttajalta. Luovuttaja ei voi valita saajaa, eivätkä luovuttaja ja saaja saa tietää toistensa henkilöllisyyttä. Luovuttajalle ilmoitetaan hänen niin halutessa ainoastaan saajan ikäluokka, sukupuoli sekä kotimaa. Samoin hän saa hulutessaan 1 1/2 vuoden päästä tiedon kuinka saajalle kävi.

Liitän tähän linkin, josko joku on kiinnostunut lukemaan aiheesta enempi, lehteen Soluista Elämää

http://extranet.libris.fi/proweb/Soluista_Elamaa_2014/

Voi että mä en kestä Heikki! Vielä niin monta tuntia ennen kuin Putous alkaa.... Niin, jos joku ei ole vielä hiffannut, mä olen ehdoton Kissi -fani ja hän onkin ollut monena hetkenä mulle esimerkillinen so called Personal Trainer täällä ja nyt arvoisat lukijat ja tukijoukkoni.....silläkin uhalla, että NOLAAN itseni täydeltä laidalta - minä, mun uudet solut ja kavaljeeri tehtiin ihka oikea home made video Kissille :D Laatu on sitten sitä mitä sen voikin olettaa olevan - niin teknisesti kuin muutoinkin. Mukavaa lauantaipäivää ja Putous-iltaa kaikille, rakkaudella Tuiskunne <3

https://www.youtube.com/watch?v=vTZcMLEJnrc&feature=youtu.be