Sateen harmaa ja tuhnuinen tervehdys tänä tiistaina!

Huomaattekos, mulla on sanainen arkku ylitsevuotavan täys - kun taas täällä sormet tunnottottomina näpyttelen.... :D Tuli vaan tunne, et pitää purkaa tekstii ulos. Mulla on varmaan Vain Elämää ohjelman päättymisen jälkeinen krapula- ja vajetila, jota paikkaan näillä hölmöillä jutuillani :P Tuo ohjelma muuten oli koko menneen syksymme viikon kohokohta aina perjantai ehtoisin. Jostain syystä tää kausi tunki mun tunteisiin ja huolella, vaik Ruotsalainen sanoi et olen joka vuosi sanonut samaa... No, mut anyway - me ihan innostuttiin ostaa tiketit Harwallille Vain Elämää konserttoon joulukuun 12 päivä. Must on siistii mennä sinne, toivottavasti VilleGalle huomaa mut <3 <3 <3

Mähän en tiedä mistä mulle tuli mieleen toi otsikon biisi. Muistatteko? Sepi Kumpulainen - tuo 90-luvun alun laulava talonmies ja Armotonta menoa -biisi :D. Tai oikeestaan mun innoitukseni tuolle ihan selkeesti oli tää viime loppuviikon sote-hässäkkä, joka melkeesti ajoi meidän piskuisen Suomen maamme hallituksen kriisiin!! Voi sissos sentään! HS:ssa (8.11) olikin aiheesta hyvä juttu:

Oikeinko hallituskriisi?

Ei ollut. Oikea hallituskriisi on hyvin harvinainen tapahtuma. Suomessa on viimeksi ollut hallituskriisi kesällä 2003. Silloin pääministeri Anneli Jäätteenmäki (kesk) joutui Irak-gaten takia eroamaan. Sitä ennen hallituskriisi oli keväällä 1981, kun presidentti Urho Kekkonen ja pääministeri Mauno Koivisto mittelivät voimiaan. Kekkonen yritti kaataa hallituksen mutta ei onnistunut.

Suomi emojit

Mä laitoin eilen taas meidän talousbriefiä Saksaan, Belgiaan ja Japaniin. Jotenkin en saa rakennettua koko stooria vain business ympäristöstämme ja tuulista sillä saralla... Siksipä kirjoitin jonkun sanasen tuosta 'hallituskriisistä' ja kevennykseksi laitoin virkkeen pari ulkoministeriömme luomista Suomi emojista. Emojithan ovat aluperin lähtöisin Japanista, mutta nyt Suomi on ensimmäinen maa maailmassa, joka julkaisee omat emojinsa. Arvatkaa kumpi on kampi...furious-emoticon.jpgFIN_emoji.jpg

Mut hei oikeesti! Mä oon nyt ihan sekaisin, koska kirjoittajan - tekstin tuottajan uran haaveiluiltani en saa kuulkaas enää nukutuksi! Päässä pyörii niin sata tai tuhat tai biljoona eri idistä ettei niistä saa enää tolkkuakaan. DAMN! Nyt on pakko päästä työstää ihan oikeeta draftii, että homma etenee ja tää bloggaus on hyvää treenii ja toisaalta venttiili purkaa sitä kirjoittamisen pressurii. Mut ei oo oikeesti helppo nakki, kun on esimerkiksi kauheen vaikee päättää tyylilaji - kohderyhmä kelle kirjoittaa - missä ja miten kirjoittaa etc. etc. Uskottekos?

Kaikesta edellä mainitusta voitte varmaan myös arvailla, että tädin boogie on hyvä ellei jopa erinomainen! Seuraavan kerran treffaan lääkäriä Iho- ja Allergiasairaalassa tän kuun lopuilla ja sitten Proffaa toivottavasti vasta tammikuussa... Nyt odottelen ekana, että saisin ekat rokotukset meidän työterveyshuollossa ja tietty sen patologin lausunnon niistä koepaloista. Tsekkasin muuten på skoj omakanta.fi mun käynnit lääkärissä viimeisen vuoden aikana / sairaalassa tmv. ja lista oli melkomoinen:

 

kanta.fi.jpg

Aika on todellakin hurahtanut ja vauhdilla... Aatelkaa, että kohta on mun 1 vee synttärit uusien Solujeni kanssa. Ja hän siellä jossakin, saa tahtoessaan tiedon kuinka mun kävi antamansa lahjan kanssa. Toivottavasti viesti kulkeutuu oikeana ja hän saa tiedon, että kaikesta huolimatta voin kiitollisena hyvin <3

Noh, nyt pyyhin kyyneleet tällä erää ja kohti uusia metkuja :P Oikein ihanaa marraskuuta ja talven odotusta ja L-V-R sydämmiinne toivon minä.

Sinulle siellä jossain, Emma Salokoski Ensemble - 'Veden alla'

https://www.youtube.com/watch?v=Ysz0MJcSwLY