Hyvää Jannen päivää!

Tänään on Jean Sibeliuksen päivä.

Jean Sibelius (1865–1957) on Suomen kansallissäveltäjä. Hän on myös kansainvälisesti tunnetuin ja arvostetuin säveltäjämme. Suomalaisen musiikin päivää vietetään Sibeliuksen syntymäpäivänä 8.12.
Älyttömän osuva kuvaus musiikille on;

Merkillistä, että musiikille aina yritetään hakea selityksiä. Itse asiassa sävellys on sieluntila, jota ei voi ilmaista muuten kuin sävelin. Nyt se tulikin oikein hyvin sanotuksi. Sitähän se juuri on. Sieluntila, jota ei voi ilmaista muulla tavoin.

-Santeri Levas: Järvenpään mestari-

Joulukuu on alkanut topakasti touhutessa ja kohtahan sitä ollaankin jo aatossa ja/tai jouluviikossa... Mitäs tähän voisi tuumailla muuta kuin, että kylläpä aika rientää :D Viime lauantaina oltiin yökylässä yksien hyvien frendien luona ja saatiimpa sellaiset kokemukset, jottei ihan heti ehkä tuu koetuksi? Nimittäin löylyteltiin Ruattalaisen kanssa maasavusaunassa :) Ai että oli pehmeet ja kosteet löylyt! En ois malttanut pois tulla................. :D Sitten glögiteltiin ja paisteltiin ruokaa ilta ja yö kodassa. Olipa kivaa! Nyt tulevana lauantaina mennään Vain Elämää konserttiin, varmasti tunnepitoinen musapläjäys - ainakin mulle itkuiitalle!

Mutta, se mitä ette voi ikinä arvata ettekä ees kuvitella tai ymmärtää tätä mun suurta siunaamusta! Sain laittaa Kantasolurekisterille Veripalveluun kirjeen englanniksi, joka EHKÄ tavoittaa mulle solujaan luovuttaneen henkilön???!!! Sain tipsin siitä fb-ryhmästä, joka on meille allogeenisen siirron saaneille. Heti siltä istumalta laitoin viestini tuonne Kantasolurekisteriin (suomeksi). Sitten kuitenkin rauhoituin viikonlopun aikana ja kävin lukemassa heidän sivuiltaan asiasta ja laitoin eilen sen kirjeen uudestaan - niin sain vastauksen; "Kiitos paljon, teemme parhaamme että saamme viestin välitettyä eteenpäin....." Arvaatteko kuinka olen täpinöissäni? Tuo pelkkä toive siitä, että kirjeeni voisi tavoittaa hänet, tekee minusta entistä onnellisemman <3

Sitten mä olen taistellut omantuntoni kanssa. Nimittäin on niin vaikeeta päättää mihin kaikkialle mä tässä kiitollisuuden hypetyksessä jouluterveiseni veisin???? Päädyin siihen, että tänä vuonna mä muistan Syöpiksen osastoa 6 - Proffaa ja muuta henkilöstöä. Mä haluun myös muistaa IAS:N Proffaa ja Lääkäriä, jotka mun polulleni taas 'tupsahtivat' monien vuosien jälkeen. Vielä mä kamppailen itseni kanssa, että uskaltautuisinko myös käymään hematologisella osastolla 7B.................. Katsotaan.

Launtain fiilareis VilleGalle ja 'Menolippu'. Lämpöö - Valoo - Rakkautta!

https://www.youtube.com/watch?v=T1R2l-fdS3M

                                    box-40178_960_720.jpg