Moikka vaan!

Meillä onkin tänään uusien solujen kanssa yks viikkos synttärit! Kiitos teille uudet soluni, kun tulitte meille <3 Ja kiitos myös sinulle sankarini siellä jossain <3

'Kirjoita sydämmeesi, että jokainen päivä on vuoden paras päivä.' -Ralph Waldo Emerson-

IMG_0158.jpg

Viime yö ei ollut sitten niin hyvä kuin edellinen - toisaalta, voiko odottaakkaan, koska torkuin pitkin päivää pikku unia :) Tänään tuntuu, että selkeesti on vauhti tällä tytöllä vähän hiipunut. Mutta, ei se olekkaan ihme. Labrat tänä aamusta: Hb 101 - Leuk 0.1 - Trom 19 ja CRP 7. Lämpö ihan normaali. Nyt ollaan sitten jumppakiellossa, mutta muutoin mennään hissukseen tässä päivä kerrallansa. Jos nuo trombot laskee tasolle 10-11, antavat tiputuksena lisää. Yhdessä pussissa on muuten neljän eri luovuttajan verta. Samoin, jos Hb laskee 80, tiputtelevat verihiutaleita. Ja tiputettava veri on uutta veriryhmää, eli A:ta :)

Outo oksennushaju muuten ilmaantui taas tänään siivouksen yhteydessä... Oli onneksi jo lievempi lemu, mutta onhan se outoa, että esiintyy vain parissa huoneessa???? Sanoinkin mun Ikiomalle hoitsulle, että joku käy täällä yrjöilemässä mun tietämättäni :D Onneksi tämän on nyt havainnut moni muukin, etteivät ihan pöpinä mua pidä... Kaikki täällä käyvät sanovat, että kuinka voin olla näin kylmässä - olen todennut, että sen verran kuumaverinen mimmi ja nyt toisaalta tuota hajuilmiötä, kun ajattelen - olisi voinut kuumemmassa tilassa lentääkkin se yrjö itsellä :P

Mä olen yrittänyt kauheesti luoda mielikuvia näistä muista eristyksissä olevista potilaísta, muttei oikein ole syntynyt mitään mielikuvituksen tuotoksia. Eilen tässä mun luona oli hoitaja ja toinen tuli ovelle; 'Tiedätkö mihin se uusi potilas, joka menossa huoneeseen 12 joutui? Lääkäri tuolla jo odottelee häntä ja olisi kiireisenä menossa jo muualle. No, se kävi täällä ja halusi vielä ehdottomasti mennä kanttiiniin kahville ja sanoi tulevansa tunnin päästä takaisin'... Eli, ollaanhan me kaikki niin erilaisia ja näin pitääkin olla.

Kyllähän mä jaksan aina vaan kehua näitä hoitajia täällä - kertakaikkiaan aivan valloittavan ihania ja söötejä tyyppejä. Ovat kyllä tehneet ison jäljen mun sydämmeen <3 Ikioman omahoitajan kanssa meillä on oikeesti jo syntynyt vahva luottamus ja huumorintajumme on niin kohdillaan. Ihana, kun voi olla oma itsensä ja vielä ihanampaa, että voi nauraa ja vitsailla yhdessä näissä olosuhteissa! Olen myös ollut sähköpostitse yhteydessä tuohon naapuriin - Syöpätautien Klinikalle ja ompa ollut mahtava huomata kuinka sielläkin ovat hengessä mukana tällä taipaleella <3

Me jatketaan täällä nyt synttäreitä ja toivotellaan kaikille kivaa tiistaita <3 Lämpöö, Valoo ja Rakkautta <3.

Tänään biisivalintani kaikille niin tärkeää työtä tekevälle terveydenhuollon ammattilaisille: Band Aid 30 - Do They Know It's Christmas?

http://www.youtube.com/watch?v=i1jeiC-JEsI